Lerum Energi

Vad gör jag om jag har problem med min fjärrvärmecentral?

Uppdaterad

Om du blir utan värme och varmvatten och du tror att det är fel på fjärrvärmeanläggningen är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Telefon: 0302-558 50
Måndag-torsdag 8.00-17.00 och fredag 8.00-12.00
Jour/övrig tid på 0302-164 20

Innan du ringer är det bra om du själv kontrollerat följande:

Fjärrvärmeanläggningen

  • Kontrollera fjärrvärmecentralens inkommande temperatur, den ska ligga på minst 60 grader.

  • Kontrollera även dina säkringar, att det finns el fram till reglerenheten och cirkulationspumpen.

Fastighetens anläggning

  • Kontrollera att cirkulationspumpen fungerar. Genom att lägga en hand eller ett öra mot pumpen kan du känna om den vibrerar.

  • Kontrollera att du inte har luft i dina radiatorer (element) och även att du har tillräckligt med vatten i ditt expansionskärl.

Om felet beror på ett problem i vår anläggning kostar felavhjälpningen ingenting. Är det fel på din anläggning debiterar vi dig för felavhjälpningen. Kostnadens storlek beror på vad det är för fel.

Under garantitiden är felavhjälpningen givetvis kostnadsfri. Garantitiden är normalt två år från inkopplingsdatum.

Guide taggad med: felanmälan fjärrvärme
warning Created with Sketch.